Let op! Geld lenen kost geld

Doorlopend krediet

Wat is een Doorlopend krediet?

Een Doorlopend krediet is een lening waarbij u tussentijds geld kunt opnemen tot een maximum afgesproken bedrag, uw kredietlimiet. Het verschil met een reguliere Persoonlijke lening is dat u bij een Doorlopend krediet niet één vast bedrag in een keer ontvangt, maar steeds opnieuw geld kunt opnemen tot een bepaald maximum.

Waarom kan ik geen Doorlopend krediet meer aanvragen?

Sinds 1 maart 2022 is Directa.nl gestopt met het verstrekken van het Doorlopend krediet. Het is alleen nog mogelijk om een Persoonlijke lening of een Flex en Zeker lening af te sluiten.

Directa.nl is gestopt met het Doorlopend krediet omdat hier de Flex en Zeker lening voor in de plaats is gekomen. Kenmerkend aan het Doorlopend krediet is de variabele rente. Dat betekent dat de rente gedurende de looptijd kan stijgen of dalen.

De variabele rente bij het Doorlopend krediet is een actueel onderwerp dat in de media en bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aan de orde is geweest. Mogelijk hebt u vragen over de variabele rente die bij uw Doorlopend krediet gehanteerd is. Is dit het geval dan bekijken wij graag samen met u het verloop van de rente. Neemt u telefonisch contact met ons op via 073 - 645 99 39. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17:30 uur.

Onze flexibele leningen

Kenmerkend voor het Doorlopend krediet is de variabele rente. Dit is dan ook een van de grote verschillen met het flexibele krediet, de Flex en Zeker lening. Bij een Flex en Zeker lening staat de rente vast en is de looptijd variabel maar maximaal 120 maanden (10 jaar).

Flex en Zeker lening

Met de Flex en Zeker lening van Directa.nl kunt u in de eerste 24 maanden bedragen opnemen binnen uw kredietlimiet. Na deze 24 maanden bent u verplicht om het openstaande bedrag van de Flex en Zeker lening af te lossen. De Flex en Zeker lening van Directa.nl heeft een vaste rente en een maximale looptijd van 120 maanden. Uiteraard betaald u alleen rente voor het bedrag dat u hebt opgenomen. Het is altijd mogelijk om boetevrij af te lossen over uw opgenomen bedrag.

Wilt u meer weten over onze Flex en Zeker lening? Klik dan hier.

Persoonlijke lening

Heeft u een leendoel waar het bedrag van te voren al bekend is? Dan is een Persoonlijke lening wellicht een logischere keuze. Ook bij een Persoonlijke lening geniet u van een vaste rente (en staat de looptijd altijd vast.

Leen altijd bewust en niet meer dan nodig is voor uw leendoel. Uw leencapaciteit wordt onder andere bepaald door uw persoonlijke situatie en daarnaast doen we altijd een controle bij het BKR. Maar wat is dan voor u precies de rente van een Persoonlijke lening? Bij Directa.nl worden de rentes niet gebaseerd op het individuele risico. Hierdoor is het rentepercentage wat op dat moment geldt voor iedereen van toepassing. De rente blijft de gehele leenperiode gelijk. Het rentepercentage is echter wel afhankelijk van welk bedrag u leent.

Wilt u meer weten over onze Persoonlijke lening? Klik dan hier.

Wat kunnen klanten van Directa.nl verwachten van de variabele rente bij het Doorlopend krediet?

Kenmerkend aan het Doorlopend krediet is de variabele rente. Dat betekent dat de rente gedurende de looptijd kan stijgen of dalen. De variabele rente bij het Doorlopend krediet is een actueel onderwerp dat in de media en bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aan de orde is geweest. Mogelijk hebt u vragen over de variabele rente die bij uw Doorlopend krediet gehanteerd is. Is dit het geval dan bekijken wij graag samen met u het verloop van de rente. Neemt u telefonisch contact met ons op via 073 - 645 99 39. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17:30 uur.

Mocht u een klacht hebben over de door Directa.nl gehanteerde rente bij het door u afgesloten Doorlopend krediet, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen deze zorgvuldig beoordelen. Uw klacht wordt binnen 14 dagen in behandeling genomen door:

Afdeling Klachten
Postbus 3369
5203 DJ ‘s-Hertogenbosch

Komen wij er samen niet uit? Dan kunt u binnen 3 maanden na afsluiting van het klachtdossier contact opnemen met de onafhankelijke geschilleninstantie waarbij Directa.nl is aangesloten:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
www.kifid.nl

Of u kunt uw klacht voorleggen aan de rechter. Klik hier voor meer informatie.

Terug naar overzicht