Hoe werkt geld lenen bij Directa.nl?
1. Bepaal welke leenvorm u wilt
Op de website van Directa.nl vindt u alle informatie over de verschillende leenvormen, namelijk de Flex en Zeker lening, Persoonlijke lening, Persoonlijke lening voor Senioren en de Persoonlijke lening voor Ondernemer. Bepaal hier welke lening voor u het meest geschikt is.
2. Vraag online uw lening aan
Na een keuze voor een leenvorm en het bedrag kunt u direct geheel online uw aanvraag doen. Houd de volgende gegevens bij de hand om de aanvraag zo snel mogelijk te doorlopen: uw persoonlijke gegevens, uw salarisgegevens (te vinden op uw loonstrook) en uw woonlasten (te vinden op uw bankafschrift). Deze gegevens zijn eventueel ook nodig van uw partner.
3. U ontvangt direct een offerte
Na het invoeren van uw gegevens ontvangt u direct de offerte. U kunt deze uitprinten en alles op uw gemak nalezen. Het is een offerte, dus u zit nergens aan vast.
4. Onderteken de offerte
Spreekt de offerte u aan? Dan kunt u de offerte digitaal ondertekenen. U logt in bij uw bank (verificatie) en ondertekent via uw bankomgeving. Er wordt dan een elektronische handtekening gegenereerd en het document wordt digitaal ondertekend. De elektronische handtekening is even rechtsgeldig als een handgeschreven handtekening. Controleer altijd eerst of uw gegevens juist zijn voordat u de offerte ondertekent.
Voor alle overige documenten ontvangt u een e-mail met daarin een link naar uw persoonlijke online pagina. Daar geven we exact aan welke documenten nodig zijn om de aanvraag definitief te beoordelen.
Stuurt u de documenten liever per post? Dat kan natuurlijk ook. De verwerking van uw aanvraag zal dan wel iets langer in beslag nemen. Verstuur naar: Directa.nl, Antwoordnummer 13035, 5200 VE ’s-Hertogenbosch. Een postzegel is niet nodig.
5. Directa.nl beoordeelt uw aanvraag definitief
Aan de hand van uw aanvraag en de ingestuurde documenten bekijken we uw aanvraag nogmaals op basis van onze beoordelingscriteria. We kijken onder andere of u voldoet aan alle voorwaarden voor verantwoord lenen.
6. Directa.nl maakt het geld naar u over
Zo snel mogelijk na de definitieve beoordeling informeren we u over de uitslag en maken het geld over naar uw bankrekening. Als u alle gevraagde documenten juist hebt geretourneerd, kan dit binnen enkele dagen geregeld zijn.
Hebt u tijdens dit hele proces vragen, dan staan onze medewerkers voor uw klaar. Bel 073 - 646 25 56.
7. Wijzigingen persoonlijke situatie
Bij Directa.nl vinden wij het belangrijk dat uw lening past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Verandert uw financiële situatie in de toekomst, neem dan contact met ons op. Als het nodig is kijken wij samen met u naar een oplossing die past bij uw nieuwe financiële situatie.