Hoe werkt het aanvragen van een lening?
U wilt graag een lening aanvragen, maar hoe werkt het en wat gebeurt er nadat u een vrijblijvende offerte hebt aangevraagd? Leendert is financieel expert bij Directa.nl en legt u graag uit wat u bij Directa.nl kunt verwachten en wat de voorwaarden zijn.
Leendert: “Als financieel expert ben ik samen met een team kredietacceptanten verantwoordelijk voor alle lening aanvragen die bij Directa.nl binnenkomen. Zo beoordelen wij of de gewenste lening bij de persoonlijke en financiële situatie van de aanvrager past. Dit doen wij door gegevens zoals inkomen, hypotheek/huurkosten en BKR gegevens te vergelijken met de gewenste lening”.
Stap 1. Bereken uw lening en vraag een online een vrijblijvende offerte aan
Bij Directa.nl vraagt u online een lening aan. U kiest eerst het gewenste leenbedrag en de gewenste leenvorm: een Flex en Zeker lening of een Persoonlijke lening. Vervolgens kiest u tegen welke looptijd of tegen welk gewenst maandbedrag u de lening wilt aflossen. Zodra u uw gewenste lening hebt berekend, kunt u online een vrijblijvende offerte aanvragen. Wanneer u de offerte hebt afgerond, ontvangt u binnen 10 minuten een e-mail. In deze e-mail informeren wij u of de gewenste lening verantwoord is in uw persoonlijke en financiële situatie.
Stap 2. Voorlopige overeenkomst en gegevens uploaden
Past de gewenste lening in uw persoonlijke en financiële situatie? Dan ontvangt u per e-mail een vrijblijvende offerte van ons. In deze offerte vindt u meer informatie over de leenvorm, kredietbedrag, maandbedrag en het rentepercentage. Wilt u gebruikmaken van het aanbod? Dan kunt u de getekende offerte met een aantal documenten zoals een recente salarisstrook, bankafschrift en kopie legitimatiebewijs in uw eigen beveiligde online omgeving uploaden. In uw beveiligde persoonlijke online omgeving ziet u welke gegevens wij van u nodig hebben, dit is namelijk per situatie en per persoon verschillend. In deze e-mail ontvangt u ook een link naar uw persoonlijke upload pagina waar u alle gevraagde documenten beveiligd kunt uploaden. Wanneer u alle documenten hebt geüpload, is uw lening hiermee nog niet meteen definitief. Wij bekijken eerst alle gegevens en op basis hiervan beoordelen we de aanvraag.
Stap 3. Directa.nl beoordeelt uw aanvraag
Aan de hand van uw aanvraag en de ingestuurde documenten bekijken we uw aanvraag nogmaals op basis van onze beoordelingscriteria. We kijken onder andere of u voldoet aan alle voorwaarden voor verantwoord lenen. Hieronder vindt u een aantal belangrijke beoordelingscriteria op een rij:
1. Inkomen
U moet kunnen aantonen dat u een vast inkomen hebt zoals een salaris. Met een studiefinanciering of WW-uitkering komt u bijvoorbeeld niet in aanmerking voor een lening. Wij vinden het belangrijk dat de gewenste lening in iedere situatie verantwoord is.
2. Wonen in Nederland
Alleen inwoners van Nederland kunnen een lening aanvragen bij Directa.nl.
3. Voldoen aan financiële verplichtingen
Uit de documenten en gegevens die u aanlevert, zoals een bankafschrift, moeten we kunnen herleiden of u kunt voldoen aan uw huidige financiële verplichtingen de lening netjes terug betaalt.
4. Minimale en maximale leeftijd bij afsluiten van een lening
Voor het aangaan van een lening geldt een minimale en maximale leeftijd. De minimale leeftijd om een lening bij Directa.nl aan te vragen is 21 jaar. De maximale leeftijd voor het afsluiten van een Flex en Zeker lening is 67 jaar en voor een Persoonlijke lening 68 jaar.
Stap 4. Directa.nl maakt het geld naar u over
Nadat we alle documenten opnieuw hebben beoordeeld, informeren we u of de aanvraag voor de gewenste lening akkoord is. Als uw aanvraag akkoord is, dan maken wij het gewenste leenbedrag over naar uw bankrekening. Het maximaal 1 werkdag voordat het geld op uw bankrekening staat.
Stap 5. Welkom bij Directa.nl!
U ontvangt van ons een welkomst e-mail waarin alle details van uw lening nogmaals worden uitgelegd. Ook krijgt u toegang tot een eigen persoonlijke online omgeving; Mijn Directa.nl. Hier regelt u alles voor uw lening veilig en eenvoudig online. Om gebruik te kunnen maken van Mijn Directa.nl, moet u zich eerst registreren. U kunt zich eenvoudig voor Mijn Directa.nl registreren.
Verantwoord lenen
Verandert uw financiële situatie in de toekomst? Neemt u dan contact met ons op. Wij vinden het bij Directa.nl belangrijk dat uw lening past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Als het nodig is, kijken wij samen met u naar een oplossing die past bij uw nieuwe financiële situatie.
Vragen? Wij staan voor u klaar!
De meest gestelde vragen kunt u hier vinden. Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur op 073 – 645 99 39 of per e-mail via klantenservice@directa.nl.
10 redenen om geld te lenen bij Directa.nl
Geld lenen doet u niet iedere dag. Daarom wilt u precies weten waar u aan toe bent voordat u een lening afsluit. Directa.nl is eerlijk en helder over geld lenen. Geen verrassingen, maar heldere voorwaarden. Bovendien kunt u bij Directa.nl altijd boetevrij aflossen, zo vaak en zo veel als u wilt. Meer weten over Directa.nl? Lees hier de 10 voordelen van geld lenen bij Directa.nl.
Daarom Directa.nl
- Uw lening volledig online aanvragen
- Boetevrij extra aflossen
- Rentes vanaf 7,3%
- Meer dan 25 jaar ervaring als kredietverstrekker
- Altijd online inzicht in uw gegevens
Klanten beoordelen ons met een 8,9
U wilt betrouwbaar en verantwoord lenen. Dat doet u bij Directa.nl. Wij zijn een verantwoorde en zorgvuldige partner, bij wie snelle en klantvriendelijke service vanzelfsprekend is.