Let op! Geld lenen kost geld

Uw banktransacties online delen met Directa.nl

Bij de aanvraag voor een lening bij Directa.nl vragen we verschillende documenten bij u op. Een van de documenten die van u wordt gevraagd is een recente bankafschrift. Om dit proces te verbeteren, zijn we bij Directa.nl gestart met het inzetten van Loanwise. Met het Loanwise-platform kunt u direct inloggen op uw eigen bankomgeving om uw banktransacties veilig en rechtstreeks te delen. Uw banktransacties zijn veilig tijdens dit proces en worden éénmalig opgehaald. Wij ontvangen 12 maanden aan banktransacties en analyseren 3 maanden om uw aanvraag te beoordelen. U heeft ook de keuze om via uw beveiligde persoonlijke pagina (vermeld in de eerdere e-mail) het bankafschrift van één maand te uploaden.

Hoe het werkt:

  1. Via uw persoonlijke link die u via de mail ontvangt komt u direct in de omgeving van Loanwise.
  2. U kiest de bank waarop uw rekeningen lopen.
  3. U wordt naar uw bankomgeving geleid en logt in bij uw bank. U selecteert de rekeningen die u wilt delen met Directa.nl en doorloopt het proces.
  4. Heeft u bij meerdere banken een rekening? Dan kunt u opnieuw bovenstaande stappen doorlopen voor alle bankrekeningen. De persoonlijke link uit stap 1 kan hiervoor meerdere keren gebruikt worden.

Veiligheid

Om uw banktransacties vanuit uw bank veilig op te halen, maken we gebruik van Klarna. Klarna is een Zweedse bank die wereldwijd actief is. Na het doorgeven van de gegevens via Klarna aan Directa.nl, worden deze gelijk uit de systemen van Klarna verwijderd. Uw banktransacties zijn veilig tijdens dit proces en worden éénmalig opgehaald.

Heeft u nog vragen?

Uiteraard staan wij voor u klaar. U kunt ons bereiken op 073 - 646 25 56 van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur. Wij zijn ook bereikbaar via ons contactformulier.

Privacyverklaringen

Bekijk de privacyverklaring van Klarna en van Loanwise.