Veelgestelde vragen
Mijn Directa.nl Inloggen met iDIN
iDIN is een dienst dat wordt aangeboden door banken waarmee consumenten zich kunnen identificeren bij andere organisaties. Hierdoor kunnen ze gebruik maken van de veilige en vertrouwde manier van inloggen van hun eigen bank. Sinds kort kunt u ook bij Directa.nl inloggen met iDIN.
Is iDIN veilig om te gebruiken?
iDIN is veilig. Het gebruikt de beveiligde inlogprocedures van je bank en deelt geen financiële informatie met de derde partij. De communicatie tussen u, uw bank, en de derde partij is beveiligd.
Heb ik internetbankieren nodig om in te kunnen loggen met iDIN
Ja, om met iDIN in te kunnen loggen moet u kunnen internetbankieren bij uw bank. Wanneer u dit niet heeft, kunt u nog wel een account aanmaken met een emailadres en wachtwoord.
Waarom kan ik niet inloggen met DigiD?
DigiD is een dienst die alleen wordt aangeboden door de overheid en door overheidsinstanties (bijvoorbeeld ziekenhuizen, belastingdienst en zorgverzekeraars).
Hoe verschilt iDIN van andere online identificatiediensten?
iDIN is specifiek gericht op de Nederlandse markt en maakt gebruik van de bestaande bankinfrastructuur voor identificatie. Dit in tegenstelling tot diensten zoals DigiD, dat gericht is op interacties met de Nederlandse overheid. iDIN is meer gericht op commerciële transacties en diensten.
Ik krijg een foutmelding bij het registreren
Lukt het registreren met iDIN niet? Let er bij de registratie goed op dat u inlogt bij uw eigen bank om te registreren en niet met de bankgegevens van bijvoorbeeld uw partner. Komt u er nog steeds niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Ze staan klaar om u te helpen.
Moet ik nog registreren als ik het contract digitaal heb ondertekend?
Wanneer u het contract digitaal hebt ondertekend, kunt u gelijk inloggen en hoeft u niet meer te registreren.